Pagina's

27 juli 2011

Bramen, héél veel bramen

Wij waren een paar weekjes in een nat, maar mooi Oost-Frankrijk, vandaar dat het hier zo rustig was. Bij thuiskomst hingen er joekels van rijpe bramen in de struik, dus ben ik vandaag maar eens aan het plukken geslagen. Het resultaat tot nu toe: 1137 gram, en er hangt nog meer dan genoeg te rijpen. Ik bracht een schaaltje naar een buurvrouw, voor vanavond staat er als toetje vanillevla met bramen op het menu, en ik las van de week een tip op internet om bramenlikeur te maken, dat wou ik wel eens proberen. Dus als experimentje deed ik het volgende: 200 gram bramen in een weckpot, 100 gram suiker erbij en overgieten met wodka. Dit alles moet dan 6 maanden staan (ik zal er af en toe eens mee schudden) en zou dan als het gezeefd wordt een hele lekkere bramenlikeur opleveren, we zullen zien!

1 opmerking:

Nicolette zei

Jaloers! Onze bramenstruiken zijn geloof ik niet happy, er zitten wel bramen aan, maar het zijn er maar weinig en nog steeds niet rijp. Dat, of we hebben ook een paar overactieve, bramen stelende vogels achterin de tuin.

Wie volgt dit blog?